Katedra Finančného riadenia podniku vznikla transformáciou Katedry financií a účtovníctva. Zabezpečuje výučbu predmetov na prvom, druhom a treťom stupni vysokoškolského štúdia v študijnom odbore ekonómia a manažment, v študijných programoch ekonomika a manažment podniku, obchodné podnikanie, finančné riadenie podniku a podnikový obchod a marketing. Predmety katedry tvoria dôležitý pilier vedomostí pre podnikových ekonómov a riadiacich pracovníkov vo finančnej oblasti.

Vo výchovno-vzdelávacej činnosti katedra zabezpečuje spolu 18 predmetov ako povinné predmety a povinne voliteľné predmety na dennej a externej forme štúdia.

Jej členovia prispievajú do odborných a vedeckých časopisov, časopisov registrovaných v databázach Web of Science a Scopus a karentovaných časopisov, prezentujú sa na vedeckých konferenciách doma aj v zahraničí. 

Vo vedeckovýskumnej činnosti sa katedra orientuje na problematiku finančného manažmentu, účtovníctva a daní. Vedeckovýskumná oblasť vychádza z aktuálnych požiadaviek ekonomickej teórie a ekonomickej praxe, ktoré pozitívne vplývajú na rozvoj a aktivitu podnikateľskej sféry. Členovia katedry sú zapojení do riešenia projektov VEGA, projektov mladých vedeckých pracovníkov a podujatí organizovaných v rámci Týždňa vedy a techniky na Slovensku. Od roku 2013 založili spoločne s Katedrou obchodného podnikania tradíciu v organizovaní medzinárodnej vedeckej konferencie s názvom Marketing manažment, finančné a sociálne aspekty podnikania, kde vytvárajú priestor pre výmenu poznatkov na medzinárodnej úrovni.   

Na katedre pôsobí 9 interných pracovníkov z toho 4 docenti a 5 odborných asistentov s vedeckou hodnosťou PhD.

Katedra obchodného podnikania vznikla 01.12.2013 transformáciou Katedry marketingu a obchodu, ktorá nadviazala na tradície Katedry marketingu (vznikla vo februári 1997). Katedra je nositeľom bakalárskeho študijného programu 3.3.9. Obchodné podnikanie, pričom zabezpečuje výučbu predmetov vo všetkých študijných programoch fakulty. Predmety sú orientované na oblasť obchodu, služieb, cestovného ruchu, marketingu a logistiky. Členovia katedry sa zúčastňujú na vybraných prednáškach doma aj v zahraničí, spolupracujú s externým prostredím a pravidelne sa zapájajú do podujatí v rámci Týždňa vedy a techniky. Katedra od roku 2013 spoluvytvára tradíciu v organizovaní medzinárodnej vedeckej konferencie s názvom Marketing manažment, finančné a sociálne aspekty podnikania, kde existuje priestor pre výmenu poznatkov na medzinárodnej úrovni. Členovia katedry sa zapojili a zapájajú do projektov z rozličných oblastí z národnej alebo európskej podpory.

Katedra spolupracuje alebo v minulosti spolupracovala s rôznymi pracoviskami iných vysokých škôl a univerzít, z ktorých môžeme uviesť:

  • Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Prahe,
  • Ekonomicko správní fakulta, Masarykova univerzita v Brne,
  • Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budejoviciach,
  • University of Information Technology and Management in Rzeszow,
  • Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Košiciach,
  • a ďalšie.

 

Vedúci katedry počas jej existencie:

1997 - 2000 doc. Ing. František GURSKÝ, CSc.
2000 - 2003 doc. Dr. Margita MESÁROŠOVÁ, CSc.
2003 - 2004 doc. Ing. Matej POLÁK, PhD.
2005 - 2005 Ing. Martin BECA, PhD.
2005 - 2007 doc. Ing. Vanda LIESKOVSKÁ, PhD.
2007 - 2008 doc. Ing. Matej POLÁK, PhD.
2008 - 2009 Ing. Jozef GAJDOŠ
2009 - 2013 Ing. Jana NAŠČÁKOVÁ, PhD.
2013 - 2015 prof. Ing. Bohuslava MIHALČOVÁ, PhD., EUR ING.
2015 - 2019 Ing. Jozef GAJDOŠ, PhD.
2019 - súčasnosť Ing. Katarína PETROVČIKOVÁ, PhD.

História Katedry ekonómie a manažmentu začala zriadením Detašovaného pracoviska Vysokej školy ekonomickej v Bratislave (v súčasnosti Ekonomickej univerzity v Bratislave) v Košiciach. Študenti denného vysokoškolského štúdia začali študovať na tomto pracovisku v Košiciach 1. 9. 1969. V tom čase boli v rámci pracoviska dve katedry:

  • Katedra národného hospodárstva,
  • Katedra automatizovaného systému riadenia (ASR).

Katedra ASR bola neskôr zrušená a boli zriadené štyri nové katedry, vrátane Katedry podnikovohospodárskej náuky. Tá sa neskôr premenovala na Katedru podnikovej ekonomiky a v roku 1997 na Katedru manažmentu, už v rámci Podnikovohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach. V rovnakom roku Katedra národného hospodárstva zmenila svoj názov na Katedru ekonómie. V septembri 2022 došlo k zlúčeniu Katedry ekonómie a Katedry manažmentu a vznikla tak súčasná Katedra ekonómie a manažmentu Podnikovohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach. Vedúcou Katedry ekonómie a manažmentu je prof. Ing. Bohuslava MIHALČOVÁ, PhD. & PhD., EUR ING.

Katedru ekonómie od roku 1997 až do roku 2022 viedli:

1997 - 1999 doc. Ing. Mária FARKAŠOVSKÁ, CSc.
1999 - 2000 Ing. Vladimír GAZDA, PhD.
2000 - 2003 doc. Ing. Alena DAŇKOVÁ, CSc.
2003 - 2007 doc. Ing. Eva KAFKOVÁ, PhD.
2007 - 2015 Ing. Rozália PÉTROVÁ, CSc.
2015 - 2016 doc. Ing. Michal STRIČÍK, PhD.
2016 - 2019 Ing. Michaela BRUOTHOVÁ, PhD.
2019 - 2022 prof. Ing. Michal PRUŽINSKÝ, CSc.

Katedru manažmentu od roku 1997 až do roku 2022 viedli:

1997 - 2000 doc. Ing. Alena DAŇKOVÁ, CSc.
2000 - 2001 prof. Ing. Štefan ČARNICKÝ, PhD.
2001 - 2007 doc. Ing. Anna ČEPELOVÁ, PhD.
2007 - 2012 doc. PhDr. Mgr. Alena BAŠISTOVÁ, PhD.
2012 - 2015 prof. h. c. prof. Ing. Milan MAJERNÍK, PhD.
2015 - 2022 prof. Ing. Bohuslava MIHALČOVÁ, PhD. & PhD., EUR ING

Katedra ekonómie a manažmentu vznikla 1. septembra 2022 zlúčením Katedry ekonómie a Katedry manažmentu. Vedúcou katedry je prof. Ing. Bohuslava Mihalčová, PhD. & PhD., EUR ING. V akademickom roku 2022/2023 pôsobí na katedre 12 interných pedagógov, z toho dvaja profesori, päť docentov, päť odborných asistentov (z toho jedna na MD) a päť doktorandov.

Katedra ekonómie a manažmentu zabezpečuje výučbu predmetov na prvom, druhom a treťom stupni vysokoškolského štúdia v dennej a externej forme. Pedagogická činnosť sa orientuje najmä na oblasť ekonomických teórií, financií, podnikovohospodárskej náuky a na výučbu širokej škály manažérskych disciplín. Predmety zabezpečované katedrou poskytujú študentom potrebné teoretické vedomosti a rovnaký dôraz sa kladie aj na rozvíjanie praktických manažérskych a komunikačných zručností a na tímovú prácu.

Členovia katedry sú aktívne zapojení do vedecko-výskumných projektov financovaných Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR (VEGA, KEGA a APVV) a projektov Ekonomickej univerzity v Bratislave. V rámci riešenia týchto projektov členovia katedry organizujú vedecké konferencie, semináre a workshopy. Katedra plánuje pokračovať v tradícii organizovania medzinárodnej vedeckej konferencie MTS (MARKETING MANAŽMENT, OBCHOD, FINANČNÉ A SOCIÁLNE ASPEKTY PODNIKANIA), ktorú od roku 2015 každoročne organizovala Katedra manažmentu v spolupráci s ostatnými katedrami fakulty.

Členovia katedry prezentujú svoje vedecké výsledky na domácich a zahraničných vedeckých konferenciách. V publikačnej činnosti sa orientujú najmä na publikovanie výstupov v kvalitných vedeckých časopisoch a zborníkoch, ktoré sú registrované v databázach Web of Science, SCOPUS, prípadne ďalších. Katedra ekonómie a manažmentu je zodpovedná za vydávanie fakultného vedeckého časopisu Podniková revue a on-line odborného časopisu Manažment v teórii a praxi.

Katedra sa aktívne zapája do spolupráce s domácimi a zahraničnými inštitúciami, najmä s Univerzitou Tomáša Baťu v Zlíne, VŠE v Prahe, Ekonomickou fakultou v Boloni, Univerzitou Ningbo v Číne a s Univerzitou Parthenope v Neapole.

Katedra obchodného podnikania vznikla 1.12.2013 transformáciou Katedry marketingu a obchodu, ktorej pôvodným predchodcom bola Katedra marketingu (vznikla vo februári 1997). Katedra je nositeľom bakalárskeho študijného programu Obchodné podnikanie, vďaka čomu predstavuje jednu z nosných katedier Podnikovohospodárskej fakulty.

Úlohou katedry je podieľať sa na príprave vysokoškolsky vzdelaných odborníkov pri zabezpečovaní predmetov orientovaných na obchod a marketing. Osobitnú úlohu zohráva katedra pri výchove bakalárov v študijnom odbore Obchodné podnikanie, v ktorom zabezpečuje výučbu špecializovaných predmetov orientovaných na marketing, obchod, služby, cestovný ruch, reklamu a obchodnú prevádzku.

Členovia katedry spolupracujú a sa zúčastňujú na vybraných prednáškach doma aj v zahraničí a zároveň spolupracujú s externým prostredím. Pravidelne sa zapájajú do podujatí v rámci Týždňa vedy a techniky a podieľajú a na výučbe predmetov vo všetkých študijných programoch fakulty. Od roku 2013 založili spoločne s Katedrou finančného riadenia podniku tradíciu v organizovaní medzinárodnej vedeckej konferencie s názvom Marketing manažment, finančné a sociálne aspekty podnikania, kde vytvárajú priestor pre výmenu poznatkov na medzinárodnej úrovni.

Na katedre aktuálne pôsobia 1 profesor, 3 docenti, 3 odborní asistenti s PhD.

Externí spolupracovníci katedry:  

prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. 
Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů,Institut mezinárodního managementu a marketingu, Praha, Česká republika  

doc. Ing. Marie Hesková, CSc.
Vysoká škola regionálních a evropských studií, z. ú., katedra managementu a marketingu, České Budějovice, Česká republika  

doc. Ing. Jitka Langhamrová, CSc.
Vysoká škola ekonomická v Prahe, Fakulta informatiky a štatistiky,  Katedra demografie, Česká republika  

doc. Ing. Pavel Štrach, Ph.D., Ph.D.; Ing. Eva Jaderná, Ph.D.
ŠKODA AUTO Vysoká škola, Katedra marketingu a managementu Mladá Boleslav  Česká republika 

prof. Rešetnikova Irina Leonidovna
Kijevská ekonomická univerzita  Vadima Getmana, Katedra marketingu, Kijev, Ukrajina  

associate professor Khoich Aizhan, PhD. 
L. N. Gumilyov Eurasian National University, Faculty of Economics, Katedra ekonómie, Kazakhstan 

prof. Mgr. Peter Štarchoň, PhD.
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, Katedra marketingu