Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 1. 
Povinný predmet

Oboznámenie študentov s postupom formulácie stratégie vrátane poznania a praktickej aplikácie základných i pokročilých nástrojov strategickej analýzy. Nadobudnutie poznatkov o voľbe a implementácii stratégie na rôznych úrovniach riadenia a vo vybraných situáciách.

Stručná osnova predmetu

  • Definície stratégie. Zámerné a emergentné stratégie. Stratégia a taktika. Komponenty procesu strategického riadenia.  
  • Historický pohľad na stratégiu. Súčasné pohľady na proces tvorby stratégie. Strategické myslenie.
  • Formulovanie vízie, poslania a cieľov podniku.
  • Analýza makroprostredia, odvetvového prostredia, konkurenčná analýza.
  • Systém strategického pozorovania a prognózovanie vývoja prostredia podniku.
  • Analýza interných zdrojov a spôsobilostí podniku, strategická syntéza.
  • Metódy tvorby podnikateľských stratégií.
  • Stratégie na úrovni podnikateľských jednotiek – kontingentný a generický prístup.
  • Portfóliové metódy.
  • Stratégie na podnikovej úrovni – rastové, stabilizačné, revitalizačné, útlmové stratégie.
  • Stratégie na funkčnej úrovni. Stratégie vo vybraných situáciách. 
  • Vybrané problémy implementácie stratégie.    
  • Preferované stratégie slovenských podnikov.