Stupeň štúdia: 2
Ročník: 1
Povinný predmet
Cieľom predmetu je predložiť vedomosti o odbytovej stratégii ako jednej z funkčných stratégií podniku. Objasniť nákupné správanie a prístupy k zákazníkovi. Predložiť poznatky o prístupoch ku konkurencii, odberateľom a distribútorom. Zdôvodniť diferencovanosť odbytových stratégií podľa životného cyklu výrobku. Oboznámiť s podstatou marketingovej spolupráce a demonštrovať prístupy k optimalizácii a modelovaniu odbytovej stratégie podniku.
Stručná osnova predmetu
- Úvod do predmetu. Obsah. Postupnosť štúdia. Formy štúdia predmetu. Literatúra.
- Základné východiska a prístupy k odbytovej stratégii. Podstata odbytovej stratégie podniku. Marketingové analýzy ako východisko odbytovej stratégie podniku.
- Marketingový audit ako východisko odbytovej stratégie. Postup tvorby a ciele odbytovej stratégie. Klasifikácia odbytových stratégií.
- Odbytové stratégie zamerané na zákazníka. Rozdelenie zákazníkov podľa typov cieľových trhov. Kúpne správanie zákazníkov na spotrebiteľskom trhu.
- Kúpne správanie na zákazníkov na trhoch. Stratégie zamerané na zákazníka. Stratégia umiestňovania (alokácie) a stratégie vzťahov so zákazníkmi ku zákazníkmi.
- Odbytové stratégie zamerané na konkurentov. Stratégia prístupu podniku ku konkurencii. Základné typy konkurenčných odbytových stratégií.
- Špecifické typy konkurenčných odbytových stratégií.
- Odbytové stratégie zamerané na produkt. Produkt a jeho charakteristika. Rozhodovanie o produkte.
- Nový produkt a proces jeho vývoja. Odbytové stratégie podľa etáp životného cyklu produktu.
- Odbytové stratégie zamerané na marketingovú komunikáciu. Podstata marketingovej komunikácie v rámci odbytovej stratégie. Stratégie prvkov marketingovej komunikácie.
- Iné prístupy k stratégii marketingovej komunikácie. Tvorba a hodnotenie stratégie marketingovej komunikácie.
- Odbytové stratégie zamerané na distribúciu. Distribučné cesty, subjekty a ich funkcie. Úrovne a trendy distribučných ciest. Rozhodovanie o distribučných cestách. Distribučné stratégie.
- Model optimalizácie odbytovej stratégie podniku v prostredí dokonalej a nedokonalej konkurencie.