Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 2.
Povinný predmet
Cieľom predmetu je dať študentom praktický návod na riešenie problémov a s tým spojené zvyšovanie kvality procesov integrovaným prístupom (kvalita, prostredie, bezpečnosť a informácie) zasahujúcim všetky činnosti organizácie (kultúrou organizácie počnúc a operatívnou úrovňou procedúr končiac).
Stručná osnova predmetu
- Kanov model. Zásady manažovania kvality.
- Historické prístupy k manažovaniu kvality.
- Základné pohľady na kvalitu (klasici kvality – Deming, Juran, Ishikava, Taguchi atď.).
- Total Quality Management TQM
- Úvod do Six sigma
- Proces ako základ manažovania kvality. Dokumentovanie procesov.
- Zdokonaľovanie procesov
- Základné nástroje kvality
- Nové nástroje kvality a QFD,
- EFQM
- Benchmarking, CFA. Ekonomika (ne)kvality.
- Systémy riadenia kvality. Medzinárodné štandardy kvality. Audit.
- Integrovaný systém manažovania kvality.