Stupeň štúdia: 1.
Ročník: 2.
Povinne voliteľný predmet
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s jednotlivými teóriami a prístupmi formovania podnikateľskej etiky a poskytnúť tak základy pre úspešnú aplikáciu získaných poznatkov v podnikovej praxi. V nadväznosti na to umožniť študentom vyvinúť rámec na riešenie etických výziev, ktoré vznikajú v rôznych krajinách a medzi nimi. Obsahom predmetu je zodpovedať otázky úlohy a postavenia etiky a etických noriem v podnikovej praxi. Definuje etický kódex organizácie, etický kódex manažéra, obchodný a diplomatický kódex. Dopĺňa a prehlbuje vedomosti, zručnosti a kompetentnosti študentov o príklady spoločenskej zodpovednosti podnikania. Zároveň umožňuje študentom osvojiť si schopnosť reflektovať a analyzovať získané zručnosti z podnikového hľadiska.
Stručná osnova predmetu
- Podnikateľská etika a jej vývoj ako akademickej disciplíny.
- Vymedzenie pojmu podnikateľská etika, eticko-podnikateľská kultúra, podniková kultúra.
- Funkcie podnikateľskej etiky.
- Prehľad etických problémov v ekonomike na Slovensku, v strednej a západnej Európe.
- Etický rozvoj organizácie.
- Integrácia etiky do podnikovej kultúry.
- Interkultúrne rozdiely v manažmente organizácií.
- Spoločenská zodpovednosť podnikania.
- Etické kódexy organizácií, ich význam, obsah, funkcie a typy.
- Etický kódex manažéra.
- Etické dilemy a faktory vplývajúce na ich riešenie.
- Etický audit.
- Prezentácia semestrálneho projektu.