Stupeň štúdia: 1.
Ročník: 3.
Povinný predmet
Cieľom štúdia v tomto predmete je osvojenie teoretických a praktických vedomostí a zručností, ktoré poslucháč uplatní pri samostatnom spracovaní projektu marketingového výskumu. Oboznámenie sa s významom výskumu trhu v marketingu, zdrojmi informácií, ako aj so základnými nástrojmi v marketingovom výskume. Poznanie špeciálnych oblastí uplatnenia marketingového výskumu a prevládajúcich postupov. Požiadavky na výber vzorky, spracovanie získaných údajov (štatistika s použitím software). Štruktúra a obsah správy z realizovaného výskumu.
Stručná osnova predmetu:
Postavenie výskumu trhu v marketingu. Pojem výskum trhu, odlišnosti od marketingového výskumu. Základné oblasti výskumu trhu. Základné zdroje informácií vo výskume trhu. Primárne a sekundárne zdroje. Prístupné bázy údajov pre sekundárny výskum.
Vypracovanie projektu a organizácia výskumu. Hlavné súčasti projektu, plánovanie výskumu. Proces výskumu. Výhody a nevýhody zadávateľského a samostatného realizovania výskumu.
Etický kódex vo výskume trhu. Práva respondenta. Povinnosti výskumníka. Etický kódex ESOMAR.Metódy používané vo výskume trhu. Interview ako metóda skúmania. Druhy interview, typy otázok, spôsoby vedenia rozhovorov. Anketa a dotazník. Typy otázok, chyby pri konštrukcii otázok. Motivácia respondentov. Konštrukcia dotazníkov.
Posudzovacie škály. Druhy posudzovacích škál. Konštrukcia škál. Chyby posudzovania.
Postojové škály – Likertova, Thurstonova a Guttmanova postojová škála, ich konštrukcia a použitie. Sémantický diferenciál. Výber pojmov a adjektív. Konštrukcia, D-štatistika a sémantický priestor. Špeciálne oblasti výskumu trhu. Panelový výskum. Druhy panelov. Hlavné výhody a nevýhody. Panely na internete. Štatistické spracovanie výsledkov – opis štatistického súboru, opisné charakteristiky, skúmanie závislostí. ANOVA a aplikácia na riešení praktických príkladov.