Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 1.
Povinný predmet

Cieľom predmetu je:

  • uplatňovať marketingové teórie a koncepty v reálnych podnikových podmienkach,
  • kvantifikovať marketingové aktivity a sledovať efektívnosť investícií do marketingu,
  • podnietiť záujem študentov o súčasné výzvy a problémy v oblasti marketingu,
  • viesť študentov ku komplexnému mysleniu a vnímaniu marketingu ako súčasti manažérskeho rozhodovania s ohľadom na zodpovednosť voči spoločnosti.

Stručná osnova predmetu

Predmet Marketingový manažment poukazuje na zmenu v pohľade na marketingový manažment v procese globalizačných tendencií a na potrebu vnímať vplyvy marketingového prostredia pôsobiace na podnikateľské subjekty. Predmet sleduje nové smery v organizačnom riadení a potrebách merania marketingových aktivít, poukazuje na potrebu a nutnosť kvantifikácie výstupov marketingu a vysvetľuje ich. Rozširuje pohľad na marketingový mix a jeho použitie, na efektivitu jednotlivých nástrojov mixu a sledovanie zákazníckej hodnoty.

Uvádza študentov do aplikácie týchto poznatkov v konkrétnych podmienkach trhového prostredia. Študent tak získava komplexný pohľad na dôležitosť riadenia jednotlivých marketingových konceptov v prostredí podniku. Predmet sa zaoberá analýzou základných marketingových teórií:  marketingového prostredia, segmentáciou trhu, úlohou a významom marketingového mixu a jednotlivých nástrojov marketingovej komunikácie. Cieľom je získať komplexný pohľad na dôležitosť riadenia jednotlivých marketingových konceptov v prostredí podniku.