MachineLearnAthon je výskumný projekt v oblasti vzdelávania financovaný programom Erasmus+, ktorého cieľom je zaviesť nový formát výučby zameraný na súťaže v strojovom učení (ML).
Namiesto toho, aby sme začali s teóriou a až neskôr prešli k implementácii, využívame ML výzvy ako plán výučby. Na základe reálnych úloh z praxe vytvárame materiál potrebný na riešenie stanovených výziev a prezentujeme ho študentom vo forme mikroprednášok (< 10 minút) pričom študentom predstavujeme aj nástroje na riešenie týchto výziev. Študenti, ktorí pracujú v (medzinárodných a interdisciplinárnych) tímoch, môžu použiť údaje z výzvy a priamo aplikovať získané vedomosti na riešenie zadanej úlohy kedykoľvek a akokoľvek uznajú za vhodné.
Na podnecovanie súťaživosti používame verejné rebríčky, čím študentov motivujeme, aby prichádzali s kreatívnymi prístupmi na zlepšenie vlastných pôvodných riešení a prekonali svojich kolegov.
Materiál je určený pre tímy študentov z rôznorodých oblastí (informatika, podniková ekonómia, strojárstvo a logistika) s rôznym stupňom znalostí programovania a ML, od začiatočníkov, cez mierne pokročilých až po pokročilých.
Cieľom MachineLearnAthonu je zlepšiť dátovú gramotnosť a praktické znalosti ML (od zberu údajov až po nasadenie) a zvýšiť povedomie o potenciáli aj rizikách spojených s ML. Okrem toho medzinárodné a interdisciplinárne usporiadanie projektového konzorcia slúži na podporu spolupráce medzi študentmi aj učiteľmi.
Viac informácií o projekte nájdete na: