Cenová politika v obchode a marketingu
Digitálny marketing
Distribučné systémy a logistika
Euromarketing
Event marketing
Katedra obchodného podnikania vznikla 01.12.2013 transformáciou Katedry marketingu a obchodu, ktorá nadviazala na tradície Katedry marketingu (vznikla vo februári 1997). Katedra je nositeľom bakalárskeho študijného programu 3.3.9. Obchodné podnikanie, pričom zabezpečuje výučbu predmetov vo všetkých študijných programoch fakulty. Predmety sú orientované na oblasť obchodu, služieb, cestovného ruchu, marketingu a logistiky. Členovia katedry sa zúčastňujú na vybraných prednáškach doma aj v zahraničí, spolupracujú s externým prostredím a pravidelne sa zapájajú do podujatí v rámci Týždňa vedy a techniky. Katedra od roku 2013 spoluvytvára tradíciu v organizovaní medzinárodnej vedeckej konferencie s názvom Marketing manažment, finančné a sociálne aspekty podnikania, kde existuje priestor pre výmenu poznatkov na medzinárodnej úrovni. Členovia katedry sa zapojili a zapájajú do projektov z rozličných oblastí z národnej alebo európskej podpory.
Katedra spolupracuje alebo v minulosti spolupracovala s rôznymi pracoviskami iných vysokých škôl a univerzít, z ktorých môžeme uviesť:
- Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Prahe,
- Ekonomicko správní fakulta, Masarykova univerzita v Brne,
- Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budejoviciach,
- University of Information Technology and Management in Rzeszow,
- Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Košiciach,
- a ďalšie.
Vedúci katedry počas jej existencie:
1997 - 2000 | doc. Ing. František GURSKÝ, CSc. |
2000 - 2003 | doc. Dr. Margita MESÁROŠOVÁ, CSc. |
2003 - 2004 | doc. Ing. Matej POLÁK, PhD. |
2005 - 2005 | Ing. Martin BECA, PhD. |
2005 - 2007 | doc. Ing. Vanda LIESKOVSKÁ, PhD. |
2007 - 2008 | doc. Ing. Matej POLÁK, PhD. |
2008 - 2009 | Ing. Jozef GAJDOŠ |
2009 - 2013 | Ing. Jana NAŠČÁKOVÁ, PhD. |
2013 - 2015 | prof. Ing. Bohuslava MIHALČOVÁ, PhD., EUR ING. |
2015 - 2019 | Ing. Jozef GAJDOŠ, PhD. |
2019 - súčasnosť | Ing. Katarína PETROVČIKOVÁ, PhD. |
Hospitality manažment
Inovácie v obchodnej praxi
Interkultúrna komunikácia v marketingu
Stupeň štúdia: 1.
Ročník: 2.
Povinne voliteľný predmet
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov ako efektívne komunikovať v multikulturálnom prostredí so zákazníkom, riešiť konflikty primeranými a vhodnými spôsobmi tak na domácej, ale najmä na zahraničnej úrovni v organizáciách rôznych veľkostí a typov.
Stručná osnova predmetu
Schopnosť aplikovať získané poznatky a formulovať kritériá pre analýzu súčasného stavu, identifikovať vybrané aspekty multikultúrneho marketingu. Schopnosť pracovať s informáciami – vyhľadávať ich, selektovať, analyzovať a poznať kultúrne rozdiely a vedieť komunikovať s ostatnými kultúrami. Ďalej analyzovať nielen kultúru osoby s ktorou sme vo vzájomnej interakcii, ale aj o osobnosť človeka, jeho správanie sa v konfliktných situáciách, demografických a životných skúsenostiach.
Marketing
Marketingová komunikácia
Podkategórie
Partneri fakulty