Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 1.
Povinný predmet
Oboznámenie študentov s postupom formulácie stratégie vrátane poznania a praktickej aplikácie základných i pokročilých nástrojov strategickej analýzy. Nadobudnutie poznatkov o voľbe a implementácii stratégie na rôznych úrovniach riadenia a vo vybraných situáciách.
Stručná osnova predmetu
- Definície stratégie. Zámerné a emergentné stratégie. Stratégia a taktika. Komponenty procesu strategického riadenia.
- Historický pohľad na stratégiu. Súčasné pohľady na proces tvorby stratégie. Strategické myslenie.
- Formulovanie vízie, poslania a cieľov podniku.
- Analýza makroprostredia, odvetvového prostredia, konkurenčná analýza.
- Systém strategického pozorovania a prognózovanie vývoja prostredia podniku.
- Analýza interných zdrojov a spôsobilostí podniku, strategická syntéza.
- Metódy tvorby podnikateľských stratégií.
- Stratégie na úrovni podnikateľských jednotiek – kontingentný a generický prístup.
- Portfóliové metódy.
- Stratégie na podnikovej úrovni – rastové, stabilizačné, revitalizačné, útlmové stratégie.
- Stratégie na funkčnej úrovni. Stratégie vo vybraných situáciách.
- Vybrané problémy implementácie stratégie.
- Preferované stratégie slovenských podnikov.