Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 1. DŠ, 2. EŠ
Povinne voliteľný predmet
Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s hlavnými črtami „digitálnej ekonomiky“, ako aj s radom otázok, ktoré s ňou súvisia. Ústrednou otázkou v rámci rôznych tém bude, či sa obchodné postupy a zmluvy v „digitálnej ekonomike“ môžu odchyľovať od efektívneho správania v akých prípadoch môžu byť prospešné alebo škodlivé pre spoločnosť. Budú sa analyzovať aj skutočné prípadové štúdie, ktoré sú špecifické pre digitálne trhy. Najskôr budú študenti študovať ekonomické vlastnosti platforiem a obojstranných trhov, ktoré často vznikajú v digitálnych odvetviach. Po druhé, kurz bude pokrývať aplikácie informačnej ekonomiky na rôzne digitálne sektory. Študenti sa predovšetkým naučia teóriu aukcií, pretože aukcie sa bežne používajú na predaj reklamných služieb a na elektronický obchod. Po tretie, kurz bude pokrývať ekonomiku inovácií, bezpečnosti, súkromia a GDPR, ktoré sú základnou súčasťou „digitálnej ekonomiky“.
Stručná osnova predmetu
- Povaha údajov a zber údajov.
- Analýza údajov.
- Digitalizácia ekonomiky.
- Digitálny tovar a služby.
- B2B platformy.
- Digitálne trhy.
- Mechanizmus budovania dôvery.
- Reputácia na internete.
- Digitálne podnikanie, stratégia a inovácie.
- Business Intelligence.
- Úvod do dataminingu.
- Metódy dataminingu.
- Bezpečnosť, súkromie a GDPR.