Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 1.
Povinne voliteľný predmet
Cieľom predmetu je predloženie poznatkov o základných dimenziách profesionality a zákazníckeho servisu v hlavných oblastiach najväčšieho odvetvia služieb na svete. Získanie vedomostí o procesoch riadenia pohostinnosti a segmentov cestovania a cestovného ruchu je predpokladom výkonu riadiacich pozícií v tomto odvetví. Je oboznámený s konceptom a históriou a perspektívami vývoj pohostinského priemyslu a jeho jednotlivých oblastí.
Stručná osnova predmetu
- spôsobilosť orientovať sa vo všeobecne záväzných predpisoch pojednávajúcich o pohostinstve a cestovnom ruchu,
- spôsobilosti analyzovania situácie, podmienok a požiadaviek na pohostinnosť cestovania a cestovný ruch,
- spôsobilosť orientovania sa v analýzach a vyhodnocovaní dát potrebných na rozvoj podnikania v tomto dynamicky sa rozvíjajúcom sektore,
- o pohostinnosti, cestovaní a cestovnom ruchu,
- rôznych segmentoch v hoteliérstve,
- službách a podnikoch, zariadeniach, ktoré ich samostatne alebo v spolupráci poskytujú pere ich cestujúcim aj miestnym obyvateľom,
- o diferencovanosti odbytových stratégií z hľadiska životného cyklu výrobkov, stratégií zameraných na marketingovú komunikáciu a distribúciu.