Študijné programy 1. stupňa (bakalárskeho)
Ekonomika a manažment podniku
Profil absolventa EaMP
Absolventi študijného programu ekonomika a manažment podniku v študijnom odbore ekonómia a manažment získajú všetky predpoklady na to, aby boli schopní kriticky analyzovať makroekonomické, mikroekonomické a vnútorné prostredie podniku s dôrazom na jeho ekonomické, manažérske problémy a procesy. Vedia syntetizovať vedomosti o ekonómii, ekonomike, manažmente, účtovníctve a ekonomickej analýze. Sú schopní identifikovať a riešiť základné spoločenské problémy a navrhovať praktické riešenia založené na ekonomických a manažérskych princípoch. Majú primeranú úroveň ekonomickej, manažérskej a finančnej gramotnosti, dobrú informačnú gramotnosť a sú schopní komunikovať v cudzom jazyku. Získajú základné vedomosti z mikroekonómie, makroekonómie, manažmentu, účtovníctva, daní ako aj vedomosti z ďalších ekonomických disciplín, napr. financií a podnikovo-hospodárskych náuk. Disponujú na prax orientovanými aplikovateľnými vedomosťami z matematiky, štatistiky, operačnej analýzy a finančno-ekonomickej analýzy. Majú praktické zručnosti z analytických techník a štatistických metód aplikovaných na súčasné ekonomické problémy. Vedia efektívne komunikovať a prezentovať výsledky analýz a navrhované riešenia, pracovať v tímoch, ale aj samostatne riešiť problémy, niesť zodpovednosť za výsledky svojej práce, ako aj za výsledky tímu. Vybrané predmety študijného plánu umožňujú rozvíjať ich kreativitu a tímovú prácu.
Ako jediní absolventi fakúlt s ekonomickým zameraním v regióne východného Slovenska získavajú konkurenčnú výhodu vykonaním štátnej skúšky z účtovníctva, ktorá podporí ich uplatnenie v oblasti vedenia účtovníctva vo výrobných podnikoch, ako aj v podnikoch rôzneho zamerania obchodu a služieb. Absolventi sú orientovaní predovšetkým na pozíciu podnikového ekonóma a manažéra schopného riešiť ekonomické problémy na všetkých stupňoch riadenia. Sú taktiež uplatniteľní ako manažéri v malých a stredných podnikoch, resp. strední riadiaci pracovníci vo väčších podnikoch, odborní pracovníci v administratíve.
Trajektória EaMP
Trajektória, následnosť predmetov, je v študijnom pláne konštruovaná v záujme postupného, kontinuálneho nadobúdania vedomostí predovšetkým z povinných, s dôrazom na profilové predmety, po ktorých zvládnutí študent disponuje potrebným množstvom vedomostí, poznatkov a zručností relevantných povolaniam, na výkon ktorých je absolvent štúdia pripravený z pohľadu uplatnenia. Študijný plán poskytuje študentovi možnosť variability pri kreovaní trajektórie prostredníctvom výberu povinne voliteľných predmetov a voľby výberových predmetov. V prípade tohto študijného programu výberom predmetov podnikateľská etika, audítorstvo, financie, spoločenská zodpovednosť podnikania si študent rozširuje vedomosti v oblasti účtovníctva, audítorstva a podnikania. Pokiaľ si študent vyberie predmety hospodárska politika, hospodárska štatistika, krízový manažment, tak ich zvládnutie mu rozšíri poznatky v oblasti manažovania podniku v kontexte národného hospodárstva. V prípade, že si študent vyberie predmety biznis etiketa, manažment výroby, medzinárodný marketing a interkultúrna komunikácia v marketingu, nadobudne komplexnejšie poznatky v oblasti predaja, marketingu a styku s verejnosťou.
V rámci tohto študijného programu PHF EU reagovala na požiadavku študentov a uskutočňuje výberový predmet nazvaný „ekvalizér“, ktorého ambíciou je vyrovnávať vedomosti začínajúcich študentov, absolventov rôznych typov stredných škôl, hlavne vedomostí z matematiky.
- študijný plán 1. stupňa štúdia v študijnom programe ekonomika a manažment podniku (EaMP) v študijnom odbore ekonómia a manažment
Odporúčaný študijný plán je porovnateľný s plánmi renomovaných univerzít doma aj v zahraničí, čo dovoľuje vykonať časť štúdia v rámci mobilitných programov na študentmi vybraných univerzitách. PHF EU významne podporuje takéto trajektórie, v ktorých má študent možnosť nadobudnúť kredity ECTS na inej univerzite s využitím mobilitných projektov a programov. Pri uznávaní štúdia sa postupuje v zmysle Článku 10 Študijného poriadku EU v Bratislave. Fakulta ponúka možnosť absolvovať časť štúdia na partnerskej univerzite v rámci možnosti získania dvojitých diplomov z University of Huddersfield.
Ďalšie možnosti štúdia v rámci v rámci študijného programu sú uvedené nižšie a tiež podrobnejšie v časti „Medzinárodné vzťahy“.
Absolventi po úspešnom ukončení študijného programu 1. stupňa štúdia môžu rozvíjať svoje vedomosti, zručnosti a kompetentnosti
následným inžinierskym štúdiom na 2. stupni štúdia.
Obchodné podnikanie
Profil absolventa OP
Absolventi študijného programu obchodné podnikanie v študijnom odbore ekonómia a manažment dokážu analyzovať podnikovohospodárske problémy, ako aj navrhovať možnosti využitia podnikateľských príležitostí v rámci rôznych typov obchodných prevádzok, prezentovať ich relevantným stakeholderom, či odbornej verejnosti. Na základe poznatkov o ekonomike podnikateľského subjektu a prostredí v ktorom pôsobí, dokážu navrhovať riešenia na optimálne fungovanie podnikateľského subjektu a implementovať ich. Majú znalosti o spôsoboch komunikácie a spolupráce s manažérmi i špecialistami iných profesií. Čerpajú z poznatkov a znalostí z makroekonómie a mikroekonómie, manažmentu, účtovníctva, podnikového hospodárstva, matematiky, ako aj štatistiky. Absolventi sú schopní odborne komunikovať v dvoch cudzích jazykoch, disponujú znalosťami z informačných a komunikačných technológií a dokážu sa orientovať v relevantných právnych predpisoch. Sú pripravení pracovať efektívne ako lídri tímu, organizovať prácu podriadených subjektov, ako aj svoj vlastný odborný a kariérny rast.
Ako jediní absolventi fakúlt s ekonomickým zameraním v regióne východného Slovenska získavajú konkurenčnú výhodu vykonaním štátnej skúšky z účtovníctva, ktorá podporí ich uplatnenie v oblasti vedenia účtovníctva vo výrobných podnikoch, ako aj v podnikoch rôzneho zamerania obchodu a služieb. Absolventi sú pripravení na úspešné vykonávanie celého spektra profesijných úloh zviazaných s aktivitami podniku, prípravou a praktickým vykonávaním základných podnikateľských funkcií podniku. Prílev priamych zahraničných investícií aj v sektore obchodu a služieb vytvára predpoklady pre ich uplatnenie sa v národnom aj medzinárodnom prostredí.
Trajektória OP
Trajektória, následnosť predmetov, je v študijnom pláne konštruovaná v záujme postupného, kontinuálneho nadobúdania vedomostí predovšetkým z povinných predmetov, s dôrazom na profilové predmety. Po ich úspešnom zvládnutí študent disponuje potrebnou bázou vedomostí, zručností a kompetencií relevantných povolaniam, na výkon ktorých je absolvent štúdia pripravený z pohľadu uplatnenia. Študijný plán poskytuje študentovi možnosť variability pri kreovaní trajektórie prostredníctvom výberu povinne voliteľných predmetov a voľby výberových predmetov. V prípade tohto študijného programu výberom predmetov biznis etiketa, manažérska informatika, manažérske teórie, krízový manažment, spoločenská zodpovednosť podnikania, interkultúrna komunikácia v marketingu, public relations, je absolvent pripravený na pôsobenie v pozícii marketingového aj produktového špecialistu, ako aj špecialistu pre styk s verejnosťou, či pre starostlivosť o zákazníkov i značku. Vzhľadom na rozsiahle poznatky z oblasti výskumu trhu sa dokáže uplatniť aj ako špecialista marketingových analýz a prieskumu trhu. Pokiaľ si vyberie predmety hospodárska politika, manažérska informatika, financie, manažérske teórie, krízový manažment, podnikateľská etika, bude disponovať kompetenciami predovšetkým pre pôsobenie v pozícii špecialistu rozvoja a koordinácie obchodnej siete, výkonu obchodných opatrení, rozvoja priemyslu a obchodu, zahraničnoobchodnej politiky či supervízora zákazníckeho centra.
V rámci tohto študijného programu PHF EU reagovala na požiadavku študentov a uskutočňuje výberový predmet nazvaný „ekvalizér“, ktorého ambíciou je vyrovnávať vedomosti začínajúcich študentov, absolventov rôznych typov stredných škôl, hlavne vedomostí z matematiky.
- študijný plán 1. stupňa štúdia v študijnom programe obchodné podnikanie (OP) v študijnom odbore ekonómia a manažment.
Odporúčaný študijný plán je porovnateľný s plánmi renomovaných univerzít doma aj v zahraničí, čo dovoľuje vykonať časť štúdia v rámci mobilitných programov na študentmi vybraných univerzitách. PHF EU významne podporuje takéto trajektórie, v ktorých má študent možnosť nadobudnúť kredity ECTS na inej univerzite s využitím mobilitných projektov a programov. Pri uznávaní štúdia sa postupuje v zmysle Článku 10 Študijného poriadku EU v Bratislave. Fakulta ponúka možnosť absolvovať časť štúdia na partnerskej univerzite v rámci možnosti získania dvojitých diplomov z University of Huddersfield.
Ďalšie možnosti štúdia v rámci v rámci študijného programu sú uvedené nižšie a tiež podrobnejšie v časti „Medzinárodné vzťahy“.
Absolventi po úspešnom ukončení študijného programu 1. stupňa štúdia môžu rozvíjať svoje vedomosti, zručnosti a kompetentnosti následným inžinierskym štúdiom na 2. stupni štúdia.
Študijné programy 2. stupňa (inžinierskeho)
Finančné riadenie podniku
Profil absolventa FRP
Absolventi študijného programu finančné riadenie podniku v študijnom odbore ekonómia a manažment disponujú odbornými vedomosťami a kompetentnosťami z oblasti ekonómie a manažmentu, orientovanými na podnik, najmä však z oblastí strategického riadenia a plánovania, controllingu, financií a finančného riadenia a ďalších. Ovládajú špecifické pojmy, postupy, procesy a súvislosti medzi nimi. Na základe získaných vedomostí, osvojeného pojmového aparátu, absolventi dokážu identifikovať, navrhovať a aplikovať kreatívne riešenia problémov a vyvodzovať závery s ohľadom na objekt skúmania. Disponujú rozvinutými komunikatívnymi a analytickými zručnosťami nevyhnutnými na riešenie podnikových problémov. Sú schopní zastávať vrcholové manažérske a odborné pozície. Chápu nové trendy a postupy vo finančnom riadení a vedia samostatne identifikovať ich riziká, či dopady na podnikovú prax. Dokážu individuálne aj v rámci tímu prezentovať a obhajovať vlastné myšlienky pred odborným publikom, a to aj v cudzom jazyku, kriticky vyhodnocovať konkrétne situácie a niesť zodpovednosť za zverené úlohy alebo projekty na základe nadobudnutých kompetentností a zručností.
Absolventi sú uplatniteľní ako podnikoví ekonómovia a manažéri na všetkých stupňoch riadenia, pre všetky typy podnikov. Uplatnia sa aj v oblasti finančných služieb a v bankovom sektore.
Trajektória FRP
Trajektória, následnosť predmetov, je v študijnom pláne konštruovaná v záujme postupného, kontinuálneho nadobúdania vedomostí predovšetkým z povinných, s dôrazom na profilové predmety, po ktorých zvládnutí študent disponuje potrebným množstvom vedomostí, poznatkov a zručností relevantných povolaniam, na výkon ktorých je absolvent štúdia pripravený z pohľadu uplatnenia. Študijný plán poskytuje študentovi možnosť variability pri kreovaní trajektórie prostredníctvom výberu povinne voliteľných predmetov. V prípade tohto študijného programu výberom predmetov hospitality manažment, ekonómia a manažment v zdravotníctve, teória hier, ekonómia životného prostredia, organizačné správanie, medzinárodné podnikanie, si študent rozširuje vedomosti v oblasti manažmentu zdravotníctva, tvorby stratégií a plánovania. Pokiaľ si vyberie predmety komunikačné a manažérske spôsobilosti, digitálna ekonomika, znalectvo, medzinárodné podnikanie, administratívne kapacity pre EŠIF, dlhové financovanie, finančná ekonometria, tak ich zvládnutie mu rozšíri obzor v oblasti moderných digitálnych technológií, manažérskych zručností a finančno-analytických kompetencií.
Zvlášť nadaní študenti majú možnosť výberu predmetu „HONORIS“, ktorý môžu absolvovať naprieč celým štúdiom a získať konkurenčnú výhodu na trhu práce nadobudnutím špecifických vedomostí, zručností a kompetentností v prepojení s hospodárskou praxou, stále v rámci študijného odboru.
- študijný plán 2. stupňa štúdia v študijnom programe finančné riadenie podniku (FRP) v študijnom odbore ekonómia a manažment
Ďalšie možnosti štúdia v rámci v rámci študijného programu sú uvedené nižšie a tiež podrobnejšie v časti „Medzinárodné vzťahy“.
Absolventi po úspešnom ukončení študijného programu 2. stupňa štúdia môžu rozvíjať svoje vedomosti, zručnosti a kompetentnosti následným doktorandským štúdiom na 3. stupni štúdia.
Podnikový obchod a marketing
Profil absolventa POaM
Absolventi študijného programu podnikový obchod a marketing v študijnom odbore ekonómia a manažment dokážu analyzovať a kriticky vo svojej komplexnosti hodnotiť problémy marketingového riadenia a obchodných systémov podniku, navrhovať a implementovať špecifické nástroje marketingového mixu. Podľa najnovších poznatkov marketingovej teórie posudzovať interakciu subjektov trhu s komplexným marketingovým prostredím. Dôraz výučby je kladený na to, aby absolventi získali poznatky z oblasti uplatnenia marketingového manažmentu, retail manažmentu, marketingových nástrojov, tvorby marketingových koncepcií, medzinárodného podnikania, fungovania obchodných systémov, ktoré im umožnia úspešne manažovať tímy spolupracujúcich subjektov v tejto oblasti, samostatne navrhovať aj veľké projekty a preberať zodpovednosť za komplexné riešenia. Odborný profil je založený na aplikácii súboru kvalitatívnych a kvantitatívnych metód v marketingu, návrhu marketingových koncepcií, formulácie a overovania hypotéz z trhových dát, experimentálnych postupov v hodnotení správania sa spotrebiteľských a obchodných subjektov na trhu, uplatňovania nových informačných technológií v obchode.
Absolventi nachádzajú uplatnenie predovšetkým na stredných a vyšších manažérskych pozíciách v oblasti obchodu a marketingu. Prílev priamych zahraničných investícií aj v sektore obchodu a služieb vytvára predpoklady pre ich uplatnenie sa v spoločnostiach pôsobiacich nielen v národnom, ale predovšetkým v medzinárodnom prostredí.
Trajektória POaM
Trajektória, následnosť predmetov, je v študijnom pláne konštruovaná v záujme postupného, kontinuálneho nadobúdania vedomostí predovšetkým z povinných predmetov, s dôrazom na profilové predmety. Po ich zvládnutí študent disponuje potrebnou bázou vedomostí, poznatkov a zručností relevantných vo vzťahu k povolaniam, na výkon ktorých je absolvent štúdia pripravený z pohľadu uplatnenia. Študijný plán poskytuje študentovi možnosť variability pri kreovaní trajektórie štúdia prostredníctvom výberu povinne voliteľných predmetov a voľby výberových predmetov. V prípade tohto študijného programu výberom predmetov ako odborná komunikácia v cudzom jazyku, event marketing, priamy marketing, digitálny marketing, nové trendy v marketingu, zelený marketing, digitálna ekonomika, sa študent môže po skončení štúdia výraznejšie orientovať na pôsobenie v oblasti marketingu a propagácie. V prípade, že si študent vyberie predmety zručnosti v obchodnej administratíve, spotrebiteľské teórie a reálie, spotrebiteľská politika, teória hier, komunikačné a manažérske spôsobilosti, organizačné správanie, ekonómia životného prostredia, znalectvo, inovácie v obchodnej praxi, tak ich zvládnutie vytvára predpoklady pre uplatnenie sa v oblasti obchodu a služieb.
Zvlášť nadaní študenti majú možnosť výberu predmetu „HONORIS“, ktorý môžu absolvovať naprieč celým štúdiom a získať konkurenčnú výhodu na trhu práce nadobudnutím špecifických vedomostí, zručností a kompetentností v prepojení s hospodárskou praxou, stále v rámci študijného odboru.
- študijný plán 2. stupňa štúdia v študijnom programe podnikový obchod a marketing (POaM) v študijnom odbore ekonómia a manažment
Ďalšie možnosti štúdia v rámci v rámci študijného programu sú uvedené nižšie a tiež podrobnejšie v časti „Medzinárodné vzťahy“.
Absolventi po úspešnom ukončení študijného programu 2. stupňa štúdia môžu rozvíjať svoje vedomosti, zručnosti a kompetentnosti následným doktorandským štúdiom na 3. stupni štúdia.
Ďalšie možnosti štúdia v rámci všetkých študijných programov
- Erasmus+ štúdium v krajinách EÚ
- Erasmus+ stáž
- Erasmus+ štúdium v krajinách mimo EÚ
- Central Europe Connect (CEC)
- CEEPUS
- Národný štipendijný program